Direktlänk till inlägg 27 augusti 2009

Att leva med Urtikaria...

Av Fideli - 27 augusti 2009 07:51

det är dryyygt!!!

Urtikaria är en allergisk reaktion. Kallas även nässelutslag.

Det kliar över kroppen så man kan bli galen ( som om du har myggbett över hela kroppen) + att man kan svullna upp i tex ansiktet.

Har levt med Urtikaria i ca 5 år nu. Har varit på utredning och jag är inte allergisk mot någon.

Jag själv och min sambo har däremot sett att det har att göra med när jag blir stressad eller orolig över något...

Igår började jag bli röd under ena ögat så jag tog en xa tablett.

Sen vaknade jag nu på morgonen och det kliar över hela överkroppen och jag är svullen  vänster sida i ansiktet. Såå jävla typiskt.

Jag ska ju för fasen till åland imorron...suck.

Förmodligen så har det blossat upp över min oro över tandläkarbesöket senare idag.

Jaha..hoppade upp ur sängen och ringer sjukvårdsupplysningen 07:15.

Dom har STÄNGT!!!

Ringer vårdcentralen och dom ska ringa upp mej vid 9!!!!

Det är ju för fasen nu jag vill ha hjälp...så jag tryckte i mej 10 Betabred.

Behöver få fler urskrivna.

Ska ju o klippa mej idag...måste ju få ner svullnaden annars skrämmer jag då slag på folket i mora.

Bjuder på en bild hur jag kan se ut när jag får en reaktion. Dock inte från idag.

Snyggt va?!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fideli - 21 januari 2013 08:52

Ja då har man legat däckad sedan i tisdags. Är ff lite krasslig men ska försöka att jobba imorron. Eftersom man legat däckad i sängen o soffan så har det inte blivit någon träning men gjorde en kollvikt och det är -3,5 kg på 2 veckor      Vad h...

Av Fideli - 14 januari 2013 08:09

Ja nu har jag kört attackfasen i 7 dagar, och tänka sej -2,5kg. Ändå så tycker jag att jag inte gör annat än att äta    Idag går jag in i nästa fas där jag även får äta grönsaker. Ja ska bli spännande att se vart detta slutar.   Iövrigt så ...

Av Fideli - 7 januari 2013 20:20

Ja nu har ett nytt år börjat och med det tänkte jag försöka att börja lite nytt jag me. Har ju redan börjat med att köpa hem ett löpband till mej sj i julklapp. Ska försöka att köra minst 30min varje dag jag inte jobbar långpass. Sen var det...

Av Fideli - 14 januari 2012 13:43

Japp nytt år igen då... Vad har då hänt 2011: * nyåret 2010-2011 firade vi in i maggås med roger och lotta. Bästa A kom dit med M och frågade om jag ville bli gudmor - självklart ville jag det *drog iväg på wheels kryssning i feb och hade sjukt...

Av Fideli - 19 maj 2011 16:05

Älskade vän...i 16 år följdes vi åt du o jag. Nu ska du snart läggas ner i en grav...varför??? vad skulle du upp på vägen att göra??? Kommer att sakna dej ofantligt.. sov gott min älskade misse. Du kommer att saknas. Rip....

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards