Alla inlägg under augusti 2009

Av Fideli - 27 augusti 2009 07:51

det är dryyygt!!!

Urtikaria är en allergisk reaktion. Kallas även nässelutslag.

Det kliar över kroppen så man kan bli galen ( som om du har myggbett över hela kroppen) + att man kan svullna upp i tex ansiktet.

Har levt med Urtikaria i ca 5 år nu. Har varit på utredning och jag är inte allergisk mot någon.

Jag själv och min sambo har däremot sett att det har att göra med när jag blir stressad eller orolig över något...

Igår började jag bli röd under ena ögat så jag tog en xa tablett.

Sen vaknade jag nu på morgonen och det kliar över hela överkroppen och jag är svullen  vänster sida i ansiktet. Såå jävla typiskt.

Jag ska ju för fasen till åland imorron...suck.

Förmodligen så har det blossat upp över min oro över tandläkarbesöket senare idag.

Jaha..hoppade upp ur sängen och ringer sjukvårdsupplysningen 07:15.

Dom har STÄNGT!!!

Ringer vårdcentralen och dom ska ringa upp mej vid 9!!!!

Det är ju för fasen nu jag vill ha hjälp...så jag tryckte i mej 10 Betabred.

Behöver få fler urskrivna.

Ska ju o klippa mej idag...måste ju få ner svullnaden annars skrämmer jag då slag på folket i mora.

Bjuder på en bild hur jag kan se ut när jag får en reaktion. Dock inte från idag.

Snyggt va?!



Av Fideli - 21 augusti 2009 17:50

Ja varit mycket jobb denna veckan...och på tisdagen så var till falun på tjejgåing:)

Hur kul som helst och en jättetrevlig promenad på 6km.

Vi var ju bara tvugna att spöka ut oss lite:P

Jag och Lotta

Suss, Sonja och Gunilla.

Therese och Suss

Gunilla och Therese.


Kul hade vi och i tdningen hamnade vi med hehe.

-----------------------------------------------------------------------------------------------


Ikväll blir det väl lugnt---ska väl ta mej ett glas vin o ringa o terra en vän;)

Imorrn blir det att hålla på med vedhögen och sen blir det nog att åka till Erika o Kenneth på lite langos kväll.

Ska väl se om gubbis vill köra mej o millan dit.

Nu ska jag gå o diska.

Ha't så länge.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards